Starsze pokolenia nadal jeszcze mają pozostałości z poprzedniego ustroju, kiedy to w sklepach nie było za wiele, i to sprzedawca był najważniejszy i to on decydował ile czego i za ile sprzeda. To nie wpłynęło dobrze na ich podejście do zakupów. Dlatego ciężko jest im zrozumieć nowy stan rzeczy jaki mamy obecnie. Młodsze pokolenia nie mają już z tym problemu, gdyż poniekąd to oni tworzą nowy system. System oparty na wartości klienta. Jest on w centrum zainteresowania. Wszelkie działania przedsiębiorstw są skierowane są na utrzymanie i przyciągnięcie klienta. To on stanowi największą wartość firmy. Każdy przedsiębiorca stara się poznać oczekiwania i gusta klientów aby w pełni dostosować swoją ofertę. Przez takie działania konsumenci stali się bardziej świadomi i wiedzą, że mogą stawiać większe wymagania. To wpływa jednak na jakość produktów i usług, które są dostępne na rynku, gdyż konkurencja sprawia, że firmy starają się dać klientom jak najwięcej wartości, zaspokajając ich potrzeby.
Większość firm dostępnych w sieci
Współcześni klienci przede wszystkim cenią sobie wygodę. Wielu z nich większość zakupów dokonuje w sieci. Dla każdego przedsiębiorcy obecnie powinno być priorytetem aby mieć aktualną i przejrzystą stronę internetową. Niezależnie od profilu działalności, najważniejsza jest egzystencja w sieci. Jest to pierwsze źródło informacji na temat danej firmy z jakim klient będzie miał do czynienia i gdzie będzie szukał danego produktu. Możliwość zaprezentowania swojej oferty w sieci może okazać się nawet tańsza niż gdyby trzeba to było zrobić fizycznie. Jako przykład można podać firmę oferującą dekoracje ścian w postaci obrazów, tapet, fototapet itp. Asortyment takiego przedsiębiorstwa jest nieograniczony, gdyż nawet klienci mogą tworzyć swoje wizje dekoracji. Przygotowanie więc ekspozycji takiej firmy w formie fizycznej wymagałoby wykorzystania bardzo dużej powierzchni. Dzięki Internetowi, nie dość, że dane produkty można łatwo posegregować to jeszcze jest ich tak dużo, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie jak w sklepie Dekorolka. Co więcej, taka forma pomaga zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze. Firmy, które nie muszą prowadzić działalności stacjonarnej nie są obarczone kosztami utrzymania dodatkowych lokali, dzięki czemu mogą sobie pozwolić na niższe ceny oferowanych produktów.
Nie tylko obsługa w trakcie sprzedaży ale także obsługa posprzedażowa
Dbanie o klienta wiąże się nie tylko z zachowaniem jak najwyższych standardów w trakcie sprzedaży, ale także troska o jego obsługę w trakcie użytkowania danego przedmiotu, czyli tak zwana obsługa gwarancyjna. Klient, który zakupi jakiś przedmiot i doświadczy jego usterki niekoniecznie musi się zrazić do jego marki. Jeśli dana wada zostanie szybko i sprawnie usunięta, pierwsze złe wrażenie będzie nawet mogło zamienić się w pewną formę zaufania do danego producenta, która zaowocuje ponownymi zakupami oraz rozprzestrzenianiem pozytywnych opinii. Warto zatem monitorować odczucia klientów także w trakcie używania danego przedmiotu aby w pełni zaspokoić jego potrzeby.